Oululainen Reissumies Täysjyväruis 4-pack juhlistaa hyviä miehiä marraskuun ajan, kun yli 50:n suomalaisen miehen lempinimi koristaa Oululainen Reissumiehen pakkausta. Kampanja jatkaa Oululainen Reissumiehen #hyvämies-teemaa, joka puhuu hyvien miesten puolesta ja kannustaa kertomaan positiivista tuntemuksista lähimmilleen.

Pakkausten tavoitteena on nostaa isänpäivän alla esiin hyviä miehiä ja isiä. Pakkauksiin sai esittää lempinimiä syyskuussa Reissumiehen Facebook-sivuilla julkaisuun kommentoimalla. Nyt saatavilla on 54 erilaista, ehdotetuilla lempinimillä varustettua pakkausta. Pakkauksien nimien joukosta löytyvät muun muassa könsikäs, jörde, superisä ja ässä. Mukana ovat myös perinteikkäät kulta, muru, rakas ja hani. Lokakuun lopulla oman kullan lempinimeä sai myös ehdottaa 5. marraskuuta ilmestyneen Helsingin Sanomien kanteen. 

Useimman #hyvämies on oma isä

Oululainen Reissumiehen toteuttaman kyselyn mukaan (huhtikuu 2018) peräti puolet miehistä kokee saavansa liian vähän kiitosta. He toivoisivat saavansa enemmän kiitosta etenkin arkisista asioista. 

Peräti puolet kyselyyn vastanneista miehistä kaipasi enemmän kiitosta tai ei kokenut saavansa sitä lainkaan. Arjessa kiitoksetta kokonaan jäi 18 prosenttia vastanneista. Kyselyyn vastanneet miehet toivoivat saavansa kiitosta tavallisista asioista kuten kotitöistä, avun antamisesta, kuuntelusta ja juttuseurana tai tukena olemisesta.

Kyselyyn vastasi 200 miestä ja naista. Heistä 80 prosenttia kertoi lähipiiristään löytyvän jonkun hyvän miehen. Useimmille se oli oma isä. Hyvän miehen ominaisuuksiksi koettiin rehellisyys, toisten huomioon ottaminen, luotettavuus, auttavaisuus, mukavuus ja toisten tukeminen. Vaikka kyselyn otanta on pieni, kyse on isosta ja tärkeästä yhteiskunnallisesta asiasta. ”Muistathan kertoa omalle isällesi isänpäivänä kuinka tärkeä hän sinulle on”, kehottaa Ari Ahola, Senior Marketing Manager, Fazer Leipomot Suomi.  

Katso Reissumiehen Hyvä mies -lyhytelokuva: https://www.youtube.com/watch?v=xVPJZVL6P-w 
#hyvämies #reissumies